6 juni 2008

More boat pictures




Bilder från båten.
Eng: More pictures from our boat.

4 kommentarer:

Anonym sa...

Otrooooligt, fin.
Hon är finare i verkligheten än på bilderna.

Tack för senast!

Anonym sa...

Allan Lund här Hej! Fredag den 13:e! Skulle sjösätta i morgon, men MD21A- 77 startar inte. Ett tips som jag fått är att det är luft i bränslesystemet.Jag har inte bytt något bränsle filter eller ens rört båten under vintern. Den gick när jag gjorde vinterkonserveringen.. Jag har använt matarpumpen och det kommer diesel ur avluftningsskruvarna i insprutningspumpen, men orkar inte upp i insprutningsrören!. En kamrat påstår att man inte får så hårt tryck men matarpumpen att bränslet skulle orka upp genom rören. Jag har även provat att köra startmotorn för att försöka att trycka upp bränslet men icke sa nicke!. Vad gör man? Snälla om någon har varit med om samma sak eller har något tips. Hör av er!

Hej Allan. Öppna luftskruven på högtryckssidan på dieselpumpen. Den sitter där spridarrören är anslutna på pumpen. Kör startmotorn och vänta tills dieseln pumpar ut ur luftskruven. Stäng skruven och motorn startar. Lycka till! Jonny B.

Unknown sa...

Tips, du kan också öppna spridar rörens muttrar lite grann, bara lite. När dieseln då kommer så läker det lite eftersom spridarnas muttrar är lite lösa. Samtidigt trycks luften ut med dieseln. Skruva åt muttarna igen. Luften borta nu borde motorn starta. Per K

Anonym sa...

Tack! Ska testa igen imorgon..Nu är det fotboll!